Rap das mas


Detta är vad du hör i låten Rap das mas, som spelas på radion dagarna långa. Ja, vissa texter är klart märkliga. Läs själva och sjöng med?

VAPENRAP

Bangpangpangpangpangpang (vapenljud)

Bangpangpangpang skrammel boom

Bangpangpangpangpangpang

Morro do Dendê är svårt att inta (för polisen)
Både vi och snuten ska ha kul (d.v.s. kriga och skjuta)
Därför ska jag nu förklara reglerna här i Dendê
Här har de inte en chans, inte ens DRE
Till och med BOPE skakar (av rädsla) innan de går in i vårt ghetto
Varken Exército, Civil eller PM har en chans
Jag står upp för mina vänner
För Morro do Dendê är också guds mark

Kom igen
Bangpangpangpangpangpang
Bangpangpangpang skrammel boom
Bangpangpangpangpangpang

Morro do Dendê är svårt att inta (för polisen)
Både vi och polisen ska ha kul (d.v.s. kriga och skjuta)
Därför ska jag nu förklara reglerna här i Dendê
Här har de inte en chans, inte ens DRE
Till och med BOPE skakar (av rädsla) innan de går in i vårt ghetto
Varken Exército, Civil eller PM har en chans
Jag står upp för mina vänner
För Morro do Dendê är också guds mark

En snut kommer med en AR15 och en annan med ett 12 kalibers pumphagelgevär
En med en pistol, en håller en revolver 28
En kommer med en URU framför sig, eskorterandes den skottsäkra polisbilen
Två kommer efter med enbart Glocks
Dessa är ”vänner”* jag inte kan glömma och jag kan inte låta dem komma förbi mig (jag dödar dem)
Och där kommer två bröder (= vänner) hållandes maskingevär 762
De skjuter i luften, bara för att testa
Hållandes Ina-ingratek, Uzi eller Winchester
Men de här killarna är äkta banditer och ingen jobbar
Hållandes en AK47 i ena handen och ett maskingevär i andra
Området säger att de inte står ut (med detta) längre
50 kalibers vapen har redan kommit till ingången av mitt ghetto
Och om du träffas av ett skott, skulle du då skrika?
Det är då från ett 50 eller 30 kalibers maskingevär
Jag säger er, denna rap är häftig
Vilka är det som kommer där med M16?
Men är det en snut, låter jag inte honom komma undan
Jag gör slut på honom såhär, jag skjuter honom med ett skott från min bössa
För alla dessa poliser är skitstövlar (korrupta)
De kommer hit med gamla vapen och skjuter bara två skott innan de flyr snabbt
Men har jag inte min revolver, avslutar (dödar) jag dem ändå genom att spöa dem
Och här avslutar jag min rap med att detonera en granat

Bangpangpangpangpangpang
Bangpangpangpang klick boom
Bangpangpangpangpangpang
Bangpangpangpangpangpang
Bangpangpangpang klick boom
Bangpangpangpangpangpang

Kommentarer
Postat av: Emmmmma

hahah ja de hade man ju inte en aning m ;P men svängig e den allt ! ;D man vill liksom bara dansa ;D

2009-08-06 @ 23:13:00
Postat av: Matte

Pangpang.

2009-08-09 @ 19:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0